Laatst ben ik door mijn kledingkast gegaan, het was hoog tijd voor een grote schoonmaak. Ik merkte dat ik ruimte nodig had en dat vertaalt zich bij mij altijd in opschonen; in mijn hoofd, thuis en op kantoor. Alles wat ik niet meer droeg, stopte ik in de zak van Max. Tijdens die opruimklus gebruikte ik de methode van de Japanse opruimgoeroe Marie Kondo. Zij is van mening dat weggooien van spullen waar je niet echt blij van wordt, dé sleutel is tot een beter leven. Met haar magische methode ruim je niet alleen je huis op, maar ook je innerlijke zelf.
Bij elk kledingstuk overwoog ik of het mocht blijven of niet, of het mij gelukkig maakte of niet. Ik hield het kledingstuk vast, ik voelde en stelde mezelf de vraag: ‘word ik hier gelukkig van?’ Was het antwoord ‘nee’, dan ging het weg.
Zo ging ik door heel mijn kleding- én tassenkast. En omdat ik, op 2 na, al mijn tassen weggooide besloot ik hier 1 mooie tas voor terug te kopen. Dat werd een waardevolle designeraankoop, een Louis Vuitton tas. Ik was even vergeten hoe dat ritueel van een tas kopen bij Louis Vuitton eraan toegaat, maar gelukkig is mijn geheugen weer opgefrist. Wat een feest! Wat een belevenis. En wat een geweldige leermeester, want als ondernemer kun je hier enorm veel van leren. Wist je dat Louis Vuitton in verhouding weinig aan marketing doet? En toch draaien ze megawinst. Het champagnemerk Moët is trouwens ook een van hun producten. Ze zijn een kei in branding en echt megasuccesvol.
Wat Louis Vuitton jou kan leren over winst creëren met weinig marketing, vertel ik je in mijn nieuwe podcast.
Ik wens je veel luisterplezier!
Je hebt me ‘aan de hand’ genomen in je avontuur van de LV tas kopen. Ook je visie en adviezen zijn exclusief en van hoge waarde hoe je je onderneming en jezelf kan positioneren. It’s all about love. Dank je wel Debbie 👌🏼💪🏼🥰
Hartelijk dank Debbie. Veel geleerd. Klanten service is heel waardevol en een extra mijl voor de klant maakt iedereen even blij. Het gaat echt om de belevenis!